Marketing sales leads en het belang ervan
Zonder leads geen nieuwe verkoop. Marketing sales leads zijn absoluut onmisbaar voor je organisatie. Zelfs als je nu eigenlijk al genoeg klanten hebt dan nog is het onverstandig om niet aan marketing te doen en geen leads op te zoeken. Het is namelijk een risico om te ondernemen. Een klant kan wegvallen, bijvoorbeeld. In die situatie is het heel belangrijk dat je een reserve hebt en niet je hele marketing nog op moet zetten. Een goede funnel en mogelijke leads moeten achterin je hoofd altijd aanwezig zijn.
Uitbesteden kan ook
Vind jij marketing eigenlijk vreselijk? Dan is het geen gek idee om tenminste een deel hiervan uit te besteden. Het opzetten van een salesfunnel is niet zo heel gecompliceerd maar wel als je niet weet waar je mee bezig bent. Focus je dan liever op je echte zaken en vraag een marketeer dat deel van je bedrijf op te pakken. Het is namelijk heel goed om echt een expert op je marketing te zetten.
Gemiste kansen
Marketing sales leads zijn allemaal potentiële klanten. Als je die kansen niet op tijd grijpt dan heb je er echter helemaal niks aan. Dan zijn ze al bij de concurrent.