Zo haal je meer resultaat uit je Google Ads advertenties
Wil je gaan adverteren met Google Ads? Dan wil je hier natuurlijk wel het liefst zoveel mogelijk resultaat uit halen. Hiervoor zou je hulp van een Google AdWords specialist kunnen inschakelen, maar je kunt ook zelf aan de slag. Wat kun je nu precies doen om meer resultaat uit je Google Ads advertenties te halen? In dit artikel kun je hier meer over lezen.
1. Begin elk woord met een hoofdletter
Misschien heb je het wel eens gezien: advertenties waarbij elk woord met een hoofdletter begint. Als je erover na gaat denken, is dat misschien een beetje gek. Maar het werkt wel! Hoofdletters vallen op en door veel hoofdletters in je advertenties te verwerken kun je jouw CTR verhogen. Begin daarom elk woord in je titel en omschrijving met een hoofdletter.
2. Vermeld USP’s in je advertenties
Voordat een gebruiker op jouw zoekresultaat klikt, wil hij natuurlijk weten wat er voor hem in zit. Welke voordelen levert dit hem op? Om dit direct duidelijk te maken is het aan te raden om je belangrijkste USP’s in de omschrijving van je advertenties te vermelden.
3. Eindig je omschrijving met een call-to-action
Om de gebruiker uit te nodigen om te klikken is het slim om elke omschrijving van je advertenties te eindigen met een call-to-action. Denk hierbij aan call-to-actions als ‘Klik hier’, ‘Lees hier meer’ of ‘Boek nu’.